Teksten en foto's © Maus Sturmer

Nu mijn reis naar Santiago de Compostella alweer voorbij is, begint het opnieuw te kriebelen om meer te gaan reizen, kleine vakanties te houden en dagtrips te maken. Natuurlijk zoveel mogelijk op de elektrische fiets. Elke reis, kort of lang levert ontmoetingen, avontuur en verhalen op. Kijk ook eens op mijn andere blogs en websites en onder mijn levensbeschrijving. Ik wens u veel leesplezier. Wilt u op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar contact@maussturmer.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld

maandag 15 augustus 2011

2011-08-15 Rondje Groningen

Rond tien uur vertrekken we van Groningen eerst naar het kantoor van Ziggo. Wij hebben wat vragen en Ria heeft problemen met het modem, wat achteraf kapot blijkt te zijn. We worden vriendelijk geholpen, intussen genietend van het kopje koffie welke we aangeboden krijgen.
Buiten gekomen moeten Ria en Wiel eerst voorzien in hun rookbehoeften aan de vijver bij Ziggo. Onderwijl maak ik foto’s van de fontein met het bronzen beeld op de achtergrond. Even later brengt Ria ons naar een schitterend fietspad ij het stadspark van Groningen, welke uitmondt bij de meren van Paterswolde. 

Bij het Paterswoldermeer aangekomen moeten we over een sluisje met ophaalbrug, welk beiden nog met de hand worden bediend. Op de achtergrond een molen langs het meer en een bootje met passagiers, wachtend tot sluis en brug worden geopend. Van Paterswolde slaan we af richting Eelde. Binnenkomende vliegtuigen worden vanaf de weg door velen bekeken. Ook wij zijn daar niet vrij van en ik fotografeer er lustig op los tot ik eindelijk de foto heb, waar ik tevreden over ben. In Eelde brood en drinken bij de supermarkt gehaald en ergens onderweg op een bankje picknicken we in de zon. Het is prachtig weer, niet te warm en een matig windje in de rug.

Via Glimmen rijden we naar Tynaarlo, Noordlaren, langs het Zuidlaardermeer naar Zuidlaren, waar we een terrasje pikken. Terug naar Noordlaren, een stukje langs de Drentse Aa om via allerlei binnenwegen door te rijden naar Haren en terug naar Groningen. Er is veel te zien onderweg, welke ik beter in foto’s dan verhaal uit kan drukken. Soms zijn woorden beter, andere keren zeggen foto’s meer.

Gereden kilometers 55.6
Foto's worden komende dagen bij gezet, moeten eerst bewerkt worden. Zijn wat problemen met programma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten