Teksten en foto's © Maus Sturmer

Nu mijn reis naar Santiago de Compostella alweer voorbij is, begint het opnieuw te kriebelen om meer te gaan reizen, kleine vakanties te houden en dagtrips te maken. Natuurlijk zoveel mogelijk op de elektrische fiets. Elke reis, kort of lang levert ontmoetingen, avontuur en verhalen op. Kijk ook eens op mijn andere blogs en websites en onder mijn levensbeschrijving. Ik wens u veel leesplezier. Wilt u op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar contact@maussturmer.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld

vrijdag 12 augustus 2011

2011-08-01 Fietsvierdaagse Landgraaf, dag 1

Rond half tien vanmorgen vertrokken. De start is maar een kilometer van mijn huis vandaan en het is niet echt druk langs de route. In wezen ken ik de hele omgeving, maar toch ontdekte ik vandaag een paar nieuwe wegen en plekjes. Natuurlijk de camera bij de hand.
We rijden richting Geilenkirchen, maar vlak voor het stadje slaan we rechtsaf en rijden er  in wijde boog omheen. Het is nog kil en pas tegen half twaalf breekt het zonnetje door. Het jack kan uit en na vele weken van kou en regen is het genieten in de stralende zon. De benen die na Santiago zo’n mooie bruine kleur hadden waren al aan het verbleken. Nu krijgen ze komende dagen weer tijd om bij te kleuren.

De heenweg leidt een stukje langs de Worm, afgewisseld met maisvelden. Bij één maïsstengel stap ik verbaast af. Ik kan het niet laten en moet een foto maken. Het lijkt net een verliefd stel met een kleintje erbij. Het laat me even voelen hoe alleen ik rij. Brendon had vandaag andere dingen te doen die voor hem belangrijker waren dan het mooie weer.

Ik was dankbaar dat ik na al die weken weer eens een flinke fietstocht kom maken van 62,5 km. Onderweg nog een paar bijzondere foto’s gemaakt van de waterloop  van de Worm. De spelende golfjes met aan de bovenzijde het spiegelgladde vlak waarin het groen zijn eigen kleur en loop heeft gemaakt. Dit te samen heeft een prachtige serie foto’s opgeleverd die ook terug te vinden zijn op mijn website fotoalbums Limburg, http://www.maus-sturmer.nl/

Op de terugweg passeer ik twee fietsers op de racefiets. We krijgen een heel gesprek over de elektrische fiets en de rit naar Santigo de Compostella. Nog steeds veronderstellen mensen dat je met een elektrische fiets geen inspanning hoeft te leveren. Een groot misverstand.
Toch is het gezellig als je contact hebt onderweg. Je voelt je dan niet alleen. Want juist met dit soort tochten zijn de meesten echtparen of partners. Toch heeft het me ook duidelijk gemaakt dat ik me beslist niet meer eenzaam voel als ik alleen ben. Door Santiago ben ik veel meer bewust geworden van mijn eigen kwaliteiten en dat ik heel waardevol ben. Het was een moeilijke, maar heel duidelijke les onderweg en vandaag heb ik bewezen hoe waar het is en hoeveel zelfwaardering ik heb gekregen voor mijn persoontje. Welterusten

Routebeschrijving: Landgraaf-Kerkrade, langs kasteel Ehrenstein, bij Rimburg de grens over richting Zweibruggen in Duitsland, Geilenkirchen Suggerath, Mullendorf, Frelenberg, Ubach Palenberg en weer richting Landgraaf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten