Teksten en foto's © Maus Sturmer

Nu mijn reis naar Santiago de Compostella alweer voorbij is, begint het opnieuw te kriebelen om meer te gaan reizen, kleine vakanties te houden en dagtrips te maken. Natuurlijk zoveel mogelijk op de elektrische fiets. Elke reis, kort of lang levert ontmoetingen, avontuur en verhalen op. Kijk ook eens op mijn andere blogs en websites en onder mijn levensbeschrijving. Ik wens u veel leesplezier. Wilt u op een artikeltje reageren, wordt dan volger van deze rubriek of schrijf naar contact@maussturmer.nl. Je kunt je ook aanmelden bij Twitter: @maussturmer. Teksten, verhalen, gedichten, foto’s en andere zaken op dit Blog zijn en hebben allemaal het copyright en eigendomsrecht van Maus Sturmer. Niets hiervan mag gekopieerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van haarzelf. Komen er plaatjes en/of artikeltjes van derden in voor, wordt altijd het copyright erbij vermeld. In verband met privacy zijn sommige namen onder pseudoniemen vermeld

vrijdag 12 augustus 2011

2011-08-02 Fietsvierdaagse Landgraaf dag 2

Terwijl Wiel nog onderweg is naar mijn huis, ga ik vast mijn eerste stempeltje en de fietsroute halen voor vandaag. Het is vlak om de hoek. We kunnen dan rechtstreeks de route volgen. Rond kwart over tien vertrekken we. Het is al lekker warm met een zwoel windje. De route is behoorlijk met heuvels bezaaid, hoe kan het ook anders hier in het Limburgse heuvelland. 

Van landgraaf rijden we richting Welden, Boerentaal, Schoonbron, Valkenburg, Verblijd, Margraten, Reijmerstok, Gulpen en via Kolmont en Ubachsberg weer terug naar Landgraaf. Er zitten aardig wat klimmetjes in en voor veel fietsers is deze dag te zwaar. Zij moeten al die heuvels lopen. Zelfs wij moeten af en toe behoorlijk er tegenaan. Ik weet het, de weg naar Santiago was zwaarder. Echter door het slechte weer hebben we vier weken nauwelijks kunnen fietsen en dan ben je toch uit je ritme.


Bij de eerste stempelpost ontmoeten we Herman en Petra van mijn vroegere fietsclub. Het is leuk ze weer eens te zien.  Natuurlijk komt de reis naar Santiago ter sprake, zoals vaker onderweg. Je hoort van veel mensen dat ook zij dit nog eens als wens hebben. Afijn, ik heb er vijfentwintig jaar over gedaan om deze wens ten uitvoer te brengen. Veel anderen hebben hem al één of meer keren gelopen en/of gefietst.

De route van vandaag geeft opnieuw verrassingen, door nieuwe wegen die we niet wisten en dat terwijl Wiel dacht dat hij alle wegen in de heuvels kende. Vandaag moest hij toegeven dat er aardig wat onbekende wegen tevoorschijn kwamen waar we geen weet van hadden. Leuk om dat te ontdekken en we zullen deze route vast nog eens gaan rijden.

Het fruit aan de bomen is bijna bijna plukklaar.In Voerendaal zitten twee kinderen van een boerderij met vers geplukte appels en peren. Voor een dubbeltje per stuk kunnen we ze kopen. Het is heerlijk om je tanden er in te zetten en het sap langs je kin te voelen glijden.


We hebben 66.5 km gereden, genoten van zon en warmte en de gezellige sfeer en de leuke terrasjes. Heerlijk om eindelijk weer eens voluit te fietsen en te genieten van alles om ons heen. Morgen is er een vrije dag, dan rijden de professionals 180 km. door de Ardennen. Wij rijden donderdag en vrijdag weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten